Калоян Дамянов: Необходимо е да се направи мониторинг на мениджмънта на всяка една образователна институция
Още по темата средата в училище, как системата работи при деца със специални образователни потребности. Вече 6 ден, дете от Дупница е в неизвестност. Кой е отговорен за агресията и насилието и в двете посоки. Калоян Дамянов/национален координатор на Европейската агенция за приобщаващо образование разказва.
Липсва ли нещо в българското училище за да се чувствата децата, които са по различни неприети. Според Калоян Дамянов става въпрос за дефицит в обществото ни, обвързан към разбиране на различния тип поведение. Използваме повода с изчезналото дете в Дупница и обръщаме поглед към невъзможността за справяне с подобно повдение и последиците му.
Проблемът тук е отново липсата на всякаква реакция от околните. Момичето автоматично е обямено за аутсайдер, а институциите са показали липса на всякакъв капацитет за справяне с подобен казус. Много работа има в българската образователна система, особено остро това става видно след 7 клас.Сега това трябва да се използа като повод от всички регионални власти по образование да идентифицират подобни случаи и да направят преглед на плановете за тези деца
За съжаление това никъде не може да бъде нормативно регламентирано. Това е така, защото ние основно имаме проблем с нагласите. Как се променят те? На първо място чрез развитие на самото училище. Необходимо е да се направи мониторинг на мениджмънта на всяка една образователна институция, категоричен е Калоян Дамянов.