Подписаха договорите за строежа и за строителен надзор на тунела под Шипка. Това става след близо три години забавяне и обжалвания
Стойността на поръчката е малко над 358 млн. лв. с ДДС.
Срокът за проектиране е осем месеца, а за строителство – 3,5 години.
Проектът е включен за финансиране по ОП „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Всъщност стойността на поръчката бе около 320 млн. лв., но тя не бе пределна.
Така при отварянето на ценовите оферти стана ясно, че строителството на съоръжението ще се оскъпи с 40 млн. лв. Проектът предвижда изграждането на участък с дължина от 10.5 км.
От тях близо 8 км са ново строителство, а 2.5 км е реконструкция на съществуващия първокласен път Габрово – Казанлък.
Заложено е изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 км.
Тунелът под Шипка ще е с дължина от 3.22 км, а останалите 4 тунела са по-малки.
Ще бъдат построени още и 6 моста и един подлез.
Тунелът е възлова точка за пътния трафик в посока Север – Юг и през него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.







