Защо селскостопанската авиация върви към фалит?

Собственици на фирми за селскостопанска авиация се готвят за протест. Причината е в невъзможността на фирмите да работят заради ограничения в Закона за защита на растенията. Авиационните оператори настояват за спешна среща с министър Десислава Танева за обсъждане на проблема. Защо селскостопанската авиация върви към фалит? Иван Иванов е съсобственик на фирма, която работи в областта на селскостопанската авиация. Разполага с 3 самолета и над 10 души служители. Самолетите се намират в базата му в Коларово. И той се готви за протест, като останалите му колеги в бранша. За да работи с препарати, Иван трябва да извади разрешение от Областната дирекция по безопасност на храните 5-10 дни преди летенето, а не както преди – 72 часа. Причината за недоволството в бранша са точно тези нови правила, въведени със Закона за защита на растенията, заради които фирмите остават без работа.

Самолетите на Иван не работят на пълно натоварване от есента, заради липса на поръчки. Ако до края на годината фирмата не изпълни поне още 100 летателни часа, тя е обречена на фалит.

Селскостопанската авиация е на изживяване заради финансовите трудности, за поддръжката на техниката отиват още средства, казва Иван. Колко всъщност  е скъпо пръскането от високо?

Иван се надява проблемите на хора като него да бъдат чути от управляващите и се намери решение, за да може селскостопанската авиация да продължи да съществува.

За автора
-

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>